Comunicat de la PUDUP sobre l’aturada del Consell de Govern de la UB i sobre l’ocupació del Rectorat

Deprecated: Non-static method GP_Locales::by_field() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/enluchao/public_html/estudiants/wp-content/plugins/jetpack/modules/sharedaddy/sharing-sources.php on line 694

Deprecated: Non-static method GP_Locales::instance() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/enluchao/public_html/estudiants/wp-content/plugins/jetpack/locales.php on line 1798

Ahir, la Plataforma Unitària en Defensa de la Universitat Pública va fer una crida a aturar el Consell de Govern de la UB que es celebrava aquest matí al Rectorat de l’Edifici Históric, i en el qual s’havia de començar a engegar l’aprovació dels pressupostos del curs 2013/2014 en què es contemplen, entre d’altres, les retallades de més de 2,4M€ en PDI i 1,6M€ en PAS.

Des de la PUDUP volem manifestar que està en el nostre marc d’estratègia política aturar i bloquejar totes les reunions i espais de decisió de les universitats on es decideixin mesures antisocials i que impliquin un augment de la precarietat de les treballadores i dels estudiants que conformen la comunitat universitària. Volem deixar palès que seguirem mantentint aquesta estratègia, i que seguirem lluitant contra el desmantellament de la universitat pública.

Volem posar de manifest que l’okupació del rectorat que va tenir el seu inici el dia 23 de maig a iniciativa d’un nombrós grup de professores i estudiants és una mera coincidència temporal amb la celebració del Consell de Govern de la UB. L’aturada del Consell forma part de la estratègia de lluita de la PUDUP i és independent de l’assemblea de l’okupació del rectorat.
Finalment, volem informar de que avui a migdia hem rebut a l’okupació del rectorat la visita d’un grup de mediació dels mossos d’esquadra. El grup de mediadors en ha comunicat que, tot i que no s’ha formalitzat la denúncia per part de l’Equip rectoral, sí que han rebut ordres directes del Rector de la UB, Dídac Ramírez, en què s’autoritza als mossos d’esquadra a procedir al desallotjament de l’espai alliberat en el moment que ho considerin necessari. Aquest grup ha demanat mantenir una interlocució amb l’assemblea.
Fem una crida a tota la comunitat universitària a participar en l’assemblea general a les 20’30h al rectorat alliberat de la UB. També demanem el màxim suport durant els propers dies d’okupació.
Organitzem la lluita, juntes ho podem tot!!!
#desobeïmUB